دستگاه پلت ساز خوراک ماهی یکی از ماشین آلاتی است که برای مراکز پرورش آبزیان مفید می باشد. فروش اکسترودر خوراک شناور آبزیان و دستگاه پلت ساز غذای ماهی با بهترین کیفیت و قیمت ارزان در این مجموعه انجام می شود. این دستگاه خوراک پودری را به فرم استوانه ای شکل با ضخامتهای مختلف تبدیل می کند. در جدول زیر انواع دستگاه غذای ماهی به صورت شناور درج شده است.

نام تجهیزاتظرفیتقیمت
دستگاه اکسترودر مزرعه ای50 کیلو در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر مزرعه ای100 کیلو در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر کارگاهی250 کیلو در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر کارگاهی500 کیلو در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر صنعتی1 تن در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر صنعتی2 تن در ساعتتماس بگیرید
دستگاه اکسترودر صنعتی3 تن در ساعت و بالاترتماس بگیرید

قیمت دستگاه پلت ساز ماهی متنوع و مطابق با قدرت خرید، خریداران خواهد بود. البته دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان نیز یکی از ماشین آلاتی است که برای تولید خوراک غوطه ور ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه غذای ماهی

دستگاه غذای ماهی

دستگاه های غذای ماهی که به عنوان دستگاه های پلت خوراک ماهی نیز شناخته می شوند، تجهیزات تخصصی هستند که برای تولید پلت های خوراکی با کیفیت و مغذی برای انواع مختلف ماهی از جمله گونه های آب شیرین و دریایی استفاده می شوند. این ماشین‌ها برای فراوری انواع مواد مانند پودر ماهی، کنجاله سویا، ذرت، گندم و سایر مواد افزودنی به گلوله‌های فشرده و یکنواخت که نیازهای غذایی ماهی را برآورده می‌کنند، طراحی شده‌اند. در اینجا برخی از ویژگی ها و اجزای اصلی دستگاه غذای ماهی آورده شده است:

  1. اکسترودر: اکسترودر جزء اصلی دستگاه غذای ماهی است. از یک بشکه با یک پیچ در داخل تشکیل شده است. مواد با عبور از بشکه مخلوط و فشرده می شوند. گرمای ایجاد شده در اثر اصطکاک و فشار اعمال شده توسط پیچ به پخت و شکل دادن خوراک به گلوله کمک می کند.
  2. حالت دادن و اختلاط: قبل از ورود به اکسترودر، مواد اغلب حالت دهی شده و مخلوط می شوند تا بافت و ترکیب غذایی مورد نظر حاصل شود. این مرحله ممکن است شامل اضافه کردن آب، بخار یا روغن برای بهبود تشکیل گلوله و افزایش خوش طعم بودن باشد.
  3. دای و کاتر: خوراک اکسترود شده از طریق یک قالب به نام دای عبور می کند که اندازه و شکل گلوله ها را تعیین می کند. قالب دارای سوراخ های کوچکی است که خوراک را به صورت گلوله های استوانه ای یا کروی شکل می دهد. پس از خروج از قالب، گلوله ها با استفاده از کاتر به طول مورد نظر بریده می شوند.
  4. خشک کردن و خنک کردن: پس از تشکیل گلوله ها، برای کاهش رطوبت و افزایش ماندگاری، باید آنها را خشک کرد. خشک کردن را می توان با استفاده از خشک کن های هوای گرم یا از طریق فرآیندی به نام “شناور” انجام داد که در آن گلوله ها برای حذف رطوبت اضافی روی آب شناور می شوند. پس از خشک شدن، گلوله ها تا دمای اتاق خنک می شوند تا از تراکم رطوبت جلوگیری کرده و یکپارچگی ساختاری خود را حفظ کنند.
  5. بسته بندی: پس از خشک شدن و سرد شدن گلوله ها، معمولاً در کیسه ها یا ظروف برای نگهداری و توزیع بسته بندی می شوند. بسته بندی بسته به مقیاس تولید ممکن است شامل فرآیندهای دستی یا خودکار باشد.

قیمت دستگاه پلت ساز ماهی

قیمت دستگاه پلت ساز ماهی

قیمت دستگاه پلت ساز ماهی متناسب با نوع ماشین آلات می باشد. قیمت دستگاه های پرس پلت بسیار پایین تر از اکسترودر هستند. بنابراین نیاز است که مشتری به طور کامل و واضح خواسته های خود را مطرح کند تا دستگاه مناسب به وی پیشنهاد گردد. البته دلیل اصلی این تغییر قیمت در تجهیزات بیشتر و فرایند پیچیده اکسترود نمودن خوراک خواهد بود. در خصوص این ماشین آلات توجه به نکات زیر خالی از لطف نیست:

  • دستگاه‌های غذای ماهی در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند
  • از دستگاه‌های در مقیاس کوچک مناسب برای آکواریوم‌های خانگی یا مزارع پرورش ماهی کوچک تا دستگاه‌های صنعتی بزرگ برای تولید خوراک ماهی‌های تجاری.
  • هنگام انتخاب دستگاه غذای ماهی، عواملی مانند نوع ماهی که به آن غذا می دهید، اندازه گلوله مورد نظر، ظرفیت تولید مورد نیاز و در دسترس بودن مواد را در نظر بگیرید.
  • همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که کارکرد، نگهداری و تمیز کردن دستگاه آسان است.
  • مشاوره با کارشناسان و مقایسه مدل ها و برندهای مختلف می تواند به شما در یافتن مناسب ترین دستگاه غذای ماهی برای نیازتان کمک کند.

دستگاه پلت ساز ماهی

فروش دستگاه پلت ساز ماهی

فروش دستگاه پلت ساز ماهی از طریق این واحد صنعتی با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت مطابق با جدیدترین تکنولوژی های تولید روز جهان صورت می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما در ارتباط باشید.

انواع دستگاه پلت ساز ماهی

انواع دستگاه پلت ساز ماهی

به طور کلی دو نوع دستگاه برای تغذیه آبزیان طراحی می شود که عبارتند از:

  • دستگاه پرس پلت خوراک آبزیان
  • دستگاه اکسترودر

دستگاه پرس پلت خوراک آبزیان

دستگاه پرس پلت خوراک آبزیان

این ماشین آلات شبیه دستگاه پلت خوراک دام و طیور و ابزیان می باشد و تنها برای تغذیه طیور بهینه می گردد. ضمنا دارای توان های مختلفی است. ظرفیت تولید خوراک در این دستگاه ها محدود نیست و از 500 کیلو گرم در ساعت شروع می شود.

این ماشین ها برای تولید خوراک ماهیان کف خوار نظیر ماهی کپور و خاویاری مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاحا غذای تولید شده از نوع سینک بوده و به زیر آب فرو می رود. آبزیان دیگری که از این نوع خوراک بهره مند می شوند میگوها هستند. البته با ایجاد تغییراتی در ساختار دستگاه اکسترودر می توان غذای سینک نیز بوسیله آن تولید نمود و تنوع زیادی از محصولات مختلف با کیفیت مرغوب بوجود آورد.

دستگاه اکسترودر

دستگاه اکسترودر

این وسیله تفاوت بسیار زیادی با دیگر انواع دستگاه پلت دارد. عمده ترین تفاوت این دستگاه ها در فرآیند تولید پلت و اکسترود نمودن خوراک می باشد.

از دستگاه اکسترودر برای تهیه خوراک با تخلخل زیاد کهفضای زیادی داخل آن وجود دارد استفاده می گردد.

ضمن اینکه خوراک تولید شده قابلیت این را دارد که برای مدت بسیار زیادی روی آب غوطه ور یا شناور بر روی آب بماند.

معمولا ظرفیت و توان تولید این دستگاه ها با توجه به قیمت به مراتب خیلی پایین تر از دستگاه پرس پلت است.

دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان

دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان

  • دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان یک وسیله حیرت انگیز برای تولید کردن غذای مورد نیاز ماهی و میگو با بالاترین میزان کیفیت می باشد.
  • پخت کامل و کافی مواد ورودی و ساخت غذای ماهی شناور که می تواند چندین ساعت بر روی آب معلق بماند از قابلیت های این دستگاه است.
  • البته ویژگی تنظیم کردن و کنترل فشار و دمای بخار آب که برای اپراتور دستگاه اکسترودر کار را ساده تر می کند بر روی این ماشین آلات تعبیه گردیده است.
  • در نتیجه این امکان را فراهم نموده است که می توان با انجام دادن تنظیماتی بسیار آسان هر محصولی با کار برد مختلف نظیر خوراک آبزیان شناور، نیمه شناور و ته نشین یا سینک را که برای پرورش انواع ماهی های مختلف مثل قزل آلا، کپور، خاویار، آمور و میگو  را با بهترین کیفیت های تهیه نمود.
  • این وسیله در دسته ماشین آلات بسیار حرفه ای و تخصصی جهت ساخت انواع خوراک آبزیان به شمار می رود.
  • از دیگر ویژگی های این محصول طراحی و دیزاین استثنایی و فن اوری بسیار بالاست که در موقع تولید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان به کار می رود.

این دستگاه ماشین آلاتی با دوام و با استحکام، قوی و با انعطاف پذیری زیاد بوده که می تواند با کمترین امکانات در ظرفیت های تولید پایین و کارگاهی یک کارگاه تولید خوراک ماهی را جهت یک استخر پرورش ماهی و میگو تا خط تولید خوراک آبزیان به روش اکسترودر در بیشترین ظرفیت صنعتی در این مجموعه ساخته شود.

دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان

کاربردهای دستگاه اکسترودر آبزیان

برخی از کاربردهای دستگاه تولید خوراک آبزیان به روش اکسترودر عبارتند از:

  • دستگاه تولید خوراک ماهی قزل آلا بصورت شناور و انواع ماهیان سردآبی به همراه پخت کامل
  • دستگاه تولید خوراک ماهی های گرم آبی نظیر کپور و آمور و مقاوم در برابر حل شدگی به همراه پخت کامل
  • دستگاه تولید خوراک میگو به صورت ساندویچی مقاوم  در برابر حل شدگی با قابلیت هضم کامل
  • دستگاه تولید خوراک با کیفیت گونه های با ارزش مثل ماهی های خاویاری به صورت ته نشین شده
  • دستگاه تولید خوراک تخصصی ماهی های زینتی و آکواریومی
  • دستگاه تولید خوراک برخی از ارقام متنوع و با گسترش یافتگی کمتر بصورت پرورشی و نیمه پرورشی مثل تیلاپیا، خرچنگ به صورت شناور، نیمه شناور و ته نشین یا سینک