قیمت دستگاه پلت با توجه به ظرفیت آن و نوع کاربری تعیین می شود. ضمن اینکه ارزان ترین ماشین آلات در این مجموعه طراحی و ساخته می شود بلکه کیفیت محصولات تضمین می گردد. این وسایل برای تولید خوراک مورد نیاز گاو، گوسفند، شتر، اسب، بز، گوساله، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، کبک، قرقاول، ماهی و میگو به کار می روند. یکی دیگر از نام های این محصول دستگاه پلت ساز است که در ادامه توضیح داده می شود.

دستگاه پلت ساز

دستگاه پلت ساز

برای فشرده کردن خوراک دام، طیور و آبزیان و فرم دهی به آن ها از دستگاه پلت ساز استفاده می شود. فرایند کار دستگاه پلت ساز به این صورت است که:

  1. مواد آردی که با آسیاب کردن مواد اولیه به دست آمده است، داخل دستگاه ریخته می شوند
  2. در اثر فشار و با وارد کردن رطوبت و افزودنی و چربی و پروتئین، مواد از داخل سوراخ هایی عبور می کنند و به صورت حبه های بزرگتر در قطرها و اندازه های مختلف و اغلب به صورت استوانه تولید می شوند.

دستگاه پلت ساز در صنعت کشاورزی، مرغداری و دامداری کاربرد بسیار زیادی دارد. در پلت های دامی از مواد مختلفی از قبیل کنجاله سویا، کلزا، پنبه، ذرت، سبوس گندم، پودر ماهی، سبوس جو، مکمل های معدنی، توکسین بایندر و افزودنی های دیگر برای خوراک دام استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت تغذیه نیز این دستگاه برای تهیه غذای انسانی بسیار مورد استفاده واقع می شود. برای تهیه خوراک باکیفیت و مرغوب برای دام توصیه می شود که از این دستگاه استفاده کنید. اگر شما هم به این دستگاه نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا با کاربرد و مزایایی که دارد آشنا شوید.

خرید دستگاه پلت ساز

مزایای خرید دستگاه پلت ساز

در صورتی که خوراک آبزیان، دام و طیور را در معرض هوا قرار دهیم، به سرعت اکسید می شوند و کیفیت آن ها کاهش پیدا می کند. مهم ترین مزیت خرید دستگاه پلت ساز این است که:

  • از اکسیداسیون و کاهش کیفیت غذا جلوگیری می کند.
  • علاوه بر این، دستگاه پلت ساز، با تبدیل خوراک به پلت، از هدر رفت مواد مغذی جلوگیری می کند
  • قیمت تمام شده بسیار کمتری هم نسبت به غذای پودری دارد. پلت متناسب با سن، میزان نیاز و نوع دام، طیور یا آبزی تهیه می شود.
  • از دیگر مزایای دستگاه پلت ساز، می توان به کاهش نیاز به نیروی کار اشاره کرد که باعث می شود هزینه ها کمتر تمام شود و در عوض سود بیشتر شود.
  • با استفاده از یک دستگاه پلت ساز، می توان پلت مورد نیاز انواع حیوانات را تهیه نمود. این موضوع باعث شده است که دستگاه پلت ساز با استقبال زیادی از جانب کشاورزان مواجه شود.
  • این دستگاه در دو نوع صنعتی و خانگی عرضه می شود. بنابراین در صورتی که صاحب مزرعه ای کوچک هستید، می توانید دستگاه پلت ساز خانگی را خریداری کنید که کوچک تر است، قیمت کمتری دارد و استفاده از آن هم آسان است.
  • در برخی از انواع این دستگاه از سیستم های الکترونیکی و مکانیکی برای طول عمر و دوام بیشتر استفاده شده است.
  • یک دستگاه پلت ساز با کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش دارد،
  • دای و رولرهای آن به آسانی قابل تعویض نمودن هستند و قطعات یدکی آن در دسترس بوده و هزینه تعمیر پایینی دارد.

دستگاه پلت ساز خوراک طیور

کاربرد دستگاه پلت ساز برای خوراک طیور

امروزه گسترش تکنولوژی و رواج خوراک فرموله شده، باعث شده است که میزان استفاده از دستگاه پلت ساز افزایش پیدا کند. یکی دیگر از علل کاربرد دستگاه پلت ساز برای خوراک طیور این است که پلت پاسخگوی تمام نیازهای غذایی پرندگان است و از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این پلت محتوی مواد مغذی و غلاتی است که باعث رشد کامل طیور می شود و باکتری سالمونا هم ندارد. بنابراین پلت جزو بهترین خوراک ها برای پرندگان به شمار می رود.

قیمت دستگاه پلت

قیمت دستگاه پلت

قیمت دستگاه پلت به عوامل مختلفی بستگی دارد و بهترین راه برای به دست آوردن آن استفاده از مشاور است. در این مجموعه خدمات مشاوره خرید دستگاه پلت و دیگر ماشین آلات مورد نیاز برای خوراک دام طیور و آبزیان انجام می شود و شما می توانید با هر بودجه ای با توجه به نیاز خود دستگاه مناسب را تهیه فرمایید.
در این مطلب با دستگاه پلت ساز، مزایا و کاربرد آن آشنا شدیم و مطالب مفیدی در خصوص پلت ها، مواد تشکیل دهنده آن ها و فوایدشان یاد گرفتید. امید است که این مطلب برای شما کاربردی باشد و با استفاده از آن بتوانید بهترین دستگاه پلت ساز بازار را برای تامین خوراک دام، طیور یا آبزیان خود خریداری کنید.